Lókobzás az útszéléről

2012.05.18. 21:25

Fájó szívvel veszem tudomásul, némely embernél nincs szívtelenebb és közömbösebb élőlény a világon. Kora délután telefonhívást kaptam Sípos Judittól, (Ő a Léleklánc Alapítvány megálmodója), miszerint kétségbeesett hangon mesélte, hogy képzeld Évi, egy ló összeesett az úton a lovaskocsi előtt. Veresegyház és Erdőkertes határán történt a dolog, mely végül is egy állatszerető hölgy előtt zajlott le, ki miután látta, hogy a lovak nagyon rossz állapotban vannak, rögtön riasztotta az állatvédőket. A tulaj a földön fekvő lovat el kezdte rugdosni, és a farkánál fogva ráncigálni. Azonnal a helyszínre siettem, közben riadóztattam Gyöziéket, akik szerencsére már útban hazafelé, Gödöllőnél jártak. Elkeserítő látvány fogadott, amikor megláttam a két lovat, mert hogy ketten vannak, kiket addigra a gazda kifogott, és a legközelebbi fához kötött. Végül is a látvány magáért beszél, ha megnézitek a helyszínen, és már a menhelyen készült fotókat a lovakról. A már számomra sajnos oly sokszor tapasztalt intézkedés után a kiérkezett hatósági állatorvos, és a rendőrök is döbbenten nézték a lovakat, nem kellett sokáig győzködnöm őket a kobzás elrendelése miatt. Megint csak azt gondolom, hogy egyszerűen nem értem az ilyen embereket, nem tudom elképzelni milyen szív és lélek lakozik bennük... Hogy képes arra, hogy napi szinten látja a lovakat, ahogy fogynak el, hogyan képes a látvánnyal együtt élni, vagy akár jóízűen enni, miközben tudja, hogy a lovai kint éheznek?! Amikor megláttam őket, tudtam mindent megpróbálok megtenni azért, hogy ettől az embertől elvetessem a lovakat, pedig tudtam, nagy terhet veszek magunkra, de egyszerűen képtelen voltam őket otthagyni, mert tudom, érzem, ez valahol megvolt írva, hogy rájuk találtam állatvédő társaimmal együtt. Egyikük egy herélt 20 éves, a másik egy csődör 18 éves, természetesen egyik lónak sincsenek papírjai, mely származásukat igazolná. Nem ezt érdemelnék, nem ilyen véget, és csoda, hogy még egyáltalán élnek! Elkezdjük őket szép lassan, fokozatosan jó kondicióba hozni, elkezdjük az orvosi ellátásukat, vérvétel, féreghajtás, vakcinázás, melyek sajnos hatalmas anyagi terhet jelentenek állatotthonunknak. Ezért arra kérlek benneteket kedves Blog Olvasók, ha van rá lehetőségetek bármely csekély összeggel segítsetek nekünk, hogy együtt ezt a két lovat meg tudjuk menteni, esélyt adva nekik, egy hozzájuk méltó életre!

Kérlek Benneteket minél több állatszerető ismerősötökkel osszátok meg a segítségkérésünket, ha valaki szeretné támogatni ezt a két pacit a közleményrovatba tüntesse fel, hogy az "erdőkertesi kobzott lovakat" szeretné a felajánlott összeggel támogatni. Köszönjük!

Bankszámlaszámunk: 11742104-20039871

 P1000464.JPG

P1000477.JPG

P1000503.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://equusmenhely.blog.hu/api/trackback/id/tr544524971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása