Múlt-Jelen-Jövő?

2011.10.29. 22:46

Nagyon sok féle istállóban, szabadtartású helyen jártam már életem és egyben munkám során. Tisztában vagyok azzal, egy ló boldogsága nem azon múlik, hogy milyen puccos istállóban tartják. Érzéseim szerint attól függ a boldogsága, ami márpedig egy lónak is jár, hogy milyen érzelmű emberek veszik körül, és ha szerencsés, akkor olyan emberek veszik körül, akik jártasak a lovak világában és elfogadják azt. Gyermekkorom emlékképeiben nem emlékszem arra, hogy sovány lovakat tartottak volna a régi parasztemberek, (márpedig egy sodrott ló is lehet sovány, ha ne talán valaki a ló fajtáján akadna fönn) a napi munka után a megfáradt lovak szénaillatú istállóban, friss szalmán gyűjtöttek erőt a következő napra. Sajnos sok lónak a mai világban ez nem adatott meg. Talán az egy más világ volt a lovaknak. Jártam verseny istállóban, Felsőpakonyban Deák Györgynél, ahol a lovakat (maradjunk a „boldog” szónál) igen is boldognak láttam. Szépen ápoltak, fényesek, érdeklődők voltak telivér alkatuknak megfelelően. Ott éreztem ez az a hely, ahol nem csak a versenyzésről, lovaglásról szól a lovak élete. A lovak általános sorsa, hogy megtanulják állati ösztönviláguk mellett elviselni egy olyan faj jelenlétét, mint az ember. Képesek lennének nélkülünk, az ember nélkül is élni, és életben maradni, ha nem vettük volna el tőlük életterüket. Ha felismerjük, hogy az állatok sok mindent másképp csinálnának abból mi emberek is tanulhatnánk, ha megteremtjük és fenntartjuk állatbarátainknak a számukra természetes környezetet és a szabadságot, ha gazdájuk helyett társukká válnánk, ha emberhez méltón megosztozunk velük a bolygón, akkor mesébe illő módon elénk hoznák rejtett kincseiket. Mellesleg Rédei Éva vagyok a Bottyán Equus Menhely alapítója, aki eddig nem tudta volna elnézését kérem!

A bejegyzés trackback címe:

https://equusmenhely.blog.hu/api/trackback/id/tr393339114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása